Subject: FW: 11245 Kiisa-Kohila kergliiklustee
From: "Tiit Harjak" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 14 May 2024 14:29:20 +0300

Tere,
palun registreerige mulle täitmiseks (tehnovõrgu lahendus).

Parimat,

Tiit

From: Sander Kulp <[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 14, 2024 10:59 AM
To: Tiit Harjak <[email-masked]>
Cc: Kevin Saarna <[email-masked]>; Merike Joonsaar 
<[email-masked]>
Subject: Re: 11245 Kiisa-Kohila kergliiklustee

Tere

Kas oleks palun võimalik väljastada sellekohane tingimuslik nõusolek?

Lugupidamisega

Sander Kulp

Projektijuht

+372 53 046 046

Hepta Group Energy OÜ
Teaduspargi 6/1, Tallinn

On Thu, Apr 4, 2024 at 9:30 AM Sander Kulp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere

Tänan tagasiside eest.

Meile sobib ka põhimõtteline heakskiit, kus on tingimus sees, et 
projekteerimise järgmises etappides tuleb Transpordiametilt saada EhS § 99 
lg 3 kohane kooskõlastus.

Lugupidamisega

Sander Kulp

Projektijuht

+372 53 046 046

Hepta Group Energy OÜ
Teaduspargi 6/1, Tallinn

On Wed, Apr 3, 2024 at 6:33 PM Tiit Harjak <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere,
vabandust, aga mulle jääb selgusetuks mis asi on teie poolt välja pakutud 
„lahenduse sobivuse kooskõlastus“?

Kordan juba allpool kirjutatut:

Kui Teil on vaja projekti kooskõlastust, siis tuleb alltoodud nõuded täita 
(esitada lisaks ristmevälja joonised ning IKÕ ala plaanid).

Juhul kui Teil ei ole vaja projekti kooskõlastust, siis võime lahendusele 
(meie nõuetele vastavuse korral) anda põhimõttelise heakskiidu (võime seda 
vastavas kirjas nimetada ka üldisema lahenduse sobivuse kinnitamiseks vms), 
aga mitte kooskõlastust. Kiri tuleks siis viitega, et projekteerimise 
järgnevates etappides tuleb Transpordiametilt saada EhS § 99 lg 3 kohane 
kooskõlastus.

Märgin siiski, et päris kindlasti ei ole mõistlik jätta IKÕ plaanide 
koostamist, projekti kooskõlastamist ja IKÕ lepingu sõlmimist ehitamise ega 
tööprojekti etappi. Enne lepingu sõlmimist ei ole õigust riigimaale ehitada. 
P.S: Notariaalse lepingu sõlmimise osapooled on sellisel juhul Elektrilevi 
ja Transpordiamet. Selleks, et notarini jõuda tuleb läbida projekti ja 
kasutusala plaanide koostamise, kooskõlastamise ja IKÕ taotlemise, lubamise 
ning sõlmimise erinevad protseduurid, mis võivad kõik oluliselt aega võtta.

Parimate soovidega

Tiit Harjak

Juhataja

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

5188201

          Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> 
Transpordiamet

From: Sander Kulp <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 3, 2024 10:35 AM
To: Kevin Saarna <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Tiit Harjak <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Merike Joonsaar 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: 11245 Kiisa-Kohila kergliiklustee

Tere

Ootame teiepoolset tagasisidet eelnevale Kevin Saarna poolt saadetud 
kirjale.

Lugupidamisega

Sander Kulp

Projektijuht

+372 53 046 046

Hepta Group Energy OÜ
Teaduspargi 6/1, Tallinn

On Tue, Mar 19, 2024 at 3:32 PM Kevin Saarna <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tervist

Meie poolne ettepanek oleks saavutada lahenduse sobivuse kooskõlastus 
Transpordiameti poolt, kuna ehitusloa taotlemise protsess ei kuulu käesoleva 
projekti tellimuse juurde. Mõistlik on lisada tingimusliku kooskõlastuse 
sisse "Enne ehitust peavad olema sõlmitud isikliku kasutusõiguse lepingud", 
mis oma loomul eeldab täisväärtuslikku kooskõlastuse saavutamist 
Transpordiametiga ennem ehituse võimalikust, sh ELV kolmepoolse lepingu 
täitmine eeldab kõik eelnevat samuti, mida peab tulevikus ehitaja täitma.

Meie poolt on vastavad klauslid lisatud seletuskirja vältimaks ehitust enne 
eelnevalt seletatud toimingute teostamist.

Uuendatud dokumentatsioon:
 <https://heptaairborne-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/sander_kulp_hepta_ee/EmCwBHkOgFxArmJMnBYPHQcBEu50rkRkhRz7rp3b1AmpXw?e=qNd21a> 
21-231_Kiisa-Kohila KLT

On Mon, Mar 18, 2024 at 12:26 PM Tiit Harjak <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere,
allpool oleval lingil on kõik failid 2023. aasta augusti kuupäevaga, st neid 
ei ole korrigeeritud.

Mis puudutab Teie ettepanekuid, siis ristmevälja jooniste ja IKÕ plaanide 
olemasolu on eelduseks projekti EhS § 99 lg 3 kohasele kooskõlastusele, kuna 
vastav kooskõlastus on aluseks riigimaa kasutusõiguse käskkirja andmisele. 
Juhul kui Teil ei ole projekti ega ehitusloa kooskõlastust vaja, siis võime 
anda lahendusele (meie nõuetele vastavuse korral) anda põhimõttelise 
heakskiidu. Viimane tuleb siis viitega, et projekteerimise järgnevates 
etappides tuleb Transpordiametilt saada  EhS § 99 lg 3 kohane kooskõlastus.

Nõuetele mitte vastavale (sh ebaselgele) projektile või viimasele tuginevale 
ehitusloale me kooskõlastust anda ei saa.

Parimate soovidega

Tiit Harjak

Juhataja

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

5188201

          Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> 
Transpordiamet

From: Kevin Saarna <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 18, 2024 8:31 AM
To: Tiit Harjak <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Sander Kulp <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: 11245 Kiisa-Kohila kergliiklustee

Tervist

Kirjutan seoses pealkirjas nimetatud projektiga. Nimelt varasemalt tegeles 
kooskõlastamise protsessiga Roland Mäe (ViaVelo Inseneribüroo'st) ning palus 
meil otse suhelda seoses projektile esitatud tehnovõrkude märkustega.

Viimastele märkustele, mis meile on edastatud, olen allpool vastused andnud 
ning viinud vajalikud muudatused projekti sisse.

Eelkõige täna hangime tingimuslikku kooskõlastust projektile, kuna teadmata 
on projekti realiseerimise aeg, seetõttu olen osadele olulistele märkustele 
tulnud vastu osaliselt, nt IKÕ-plaanid, mille kohustuse on mõistlikum 
planeerida tööprojekti koostamisega ühele ajajoonele.

Vajadusel olen valmis planeerima ühise Teams koosoleku, et märkustele kõiki 
osapooli rahuldav lahendus leida.

Projekti korrigeeritud materjalid:
 <https://heptaairborne-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/sander_kulp_hepta_ee/EmCwBHkOgFxArmJMnBYPHQcBEu50rkRkhRz7rp3b1AmpXw?e=zlhTCd> 
21-231_Kiisa-Kohila KLT

Valgustus:

*  Kaabli kaitsetoru Lepiku kinnistuga külgneval riigile kuuluval 
transpordimaal, JJT katte all peaks olema 1250 N ! Korrigeeritud 
Korrigeeritud

*  Nõlva tn 1 kinnistuga külgnevalt ei saa kaablit rajada nii tee äärde, 
selliselt kahjustatakse riigiteed. Kaabel tuleb viia kaugemale (kaevikud > 
1,0 m katte servast) või rajada kaabel sellel lõigul kinnisel meetodil. 
Korrigeeritud

*  IKÕ plaanid riigimaa kasutamise osas puudu, vaja lisada. Lisatud eraldi 
peatükk seletuskirja, mõistlikum on käesolev teostada üheaegselt ehituse ja 
tööprojekti koostamisega

Elekter:

*  Vahejaotuskilp on kavandatud rajatava ristumiskoha nähtavuskolmnurka (pl 
50+20). Mis on kilbi kõrgus maapinnast (koos sokliga)? Samas asukohas/juures 
likvideeritav mahasõit, milliseks jääb kilbi aluse maapinna kõrgus peale 
mahasõidu likvideerimist? Peale mahasõidu likvideerimist jääb pinnase 
kõrguseks 58.30-58.40 ning jaotuskilbi kõrgus maapinnast on 1 meeter.

*  IKÕ plaanid riigimaa kasutamise osas puudu, vaja lisada. vt. valgustus 
osa seletus.

Veel:

*  Kõik elektri ja TV kaablite ristumised riigiteega ja olemasolevate 
mahasõitudega tuleb ette näha kinnisel meetodil (ka nendes asukohtades kus 
on ette nähtud katte uuendamine), et mitte lõhkuda tee alumisi 
konstruktsioone. Muudatused sisse viidud.

*  Asendiplaanil näidata puurimise kaevikute asukohad. Näidatud.

*  Eraldi on vaja välja tuua ristmevälja joonised iga ristumise kohta 
riigiteega. Kuna perspektiivseid rajatisi on nii palju, põhiliselt 
Elektrilevi OÜ omad, mille saatus on ebaselge. Käesolev lahendus on ainuüksi 
meie visioon, kuid ELV võib kategooriliselt muuta lahendust. Seetõttu 
ettepanek jätta ristmeväljade koostamine töörprojekti staadiumisse, kus on 
töövõtja on sõlminud ELV'ga kolmepoolse lepingu ning korrigeerinud lahendust 
vastavalt väljastatud lähteülesandele.

-- 

Lugupidamisega

Kevin Saarna

Electrical Designer | Projekteerija

+372 56948011

 <https://hepta.ee/>

-- 

Lugupidamisega

Kevin Saarna

Electrical Designer | Projekteerija

+372 56948011

 <https://hepta.ee/>